Frakt Posten/Bring
Forsendelse/retur/emballasje miljøvennlig
Pakke med sporing - Fast frakt pris kr. 109,- Hente på hentested- Pakkeboks.
Brevpost - Fast frakt pris kr. 99,-
Pose på døren - Fast frakt pris kr. 112,-
Fri frakt ved kjøp over kr. 1000,-
Vi bruker Posten/Bring
https://www.posten.no/motta/fleksibelt/fast-leveringssted
Varene blir sendt ut samme dag eller 1-2 dager etter bestilling, i virkedagene mandag t.o.m. torsdag.
Klimanøytral Servicepakke/Hente på hentested: Sporbar pakke. Fremsendingstid 1 til 3 dager. Noen steder 5 dager. Pakken er sporbar på Postens hjemmeside www.posten.no. Tast inn sporingsnummeret du får tilsendt på bekreftelsen at pakken er sendt, fra nettbutikken.
Sporingsapp Posten:
https://www.posten.no/sporing-kundeservice/sporingsapplikasjon
https://www.bring.no/vilkar/vilkar-for-pakke-til-hentested
Brevpost - Rett i postkassen- Pose på døren - Ingen henting - Vanlige og store postkasser:
A-post og B-post slås sammen til post med to dagers leveringstid, kan ta noe lenger tid. Gjelder fra 1. januar 2018. Pakken er ikke sporbar, men på etiketten er det en barkode/strekkode som kan fortelle noe om pakken. Ta kontakt med nettbutikken om det tar lang tid før pakken kommer til din postkasse. På ettiketten ligger både tlf.nr og mail adresse, i en strekkode. Pakken blir sendt klimanøytralt.
Ved bestilling av varer inntil 5kg kan pakken bli sendt som brevpost, rett i postkassen. Det er 3 forskjellige emballasje for brevpost. Posteske og boblekonvolutt for vanlig postkasse og postesker som er beregnet for store postkasser. Den største emballasjen for utsendelse av brevpost vil passe til postens store postkasser. Mål på esken: Lengde maks. 45cm. Lengde + bredde + tykkelse kan ikke være over 90cm. Pakken er ikke sporbar. Du mottar e-mail fra Festglede når pakken blir sendt. Du kan selv velge om varene skal sendes som brevpost eller andre alternativer. Dette gjør du i kassen. Enkelte ganger vil pakken din bli levert på ditt nærmeste postkonter/post i butikk. Pakken har da vært for stor til akkurat din postkasse eller postkassen har vært for full.
Pose på døren:
Pose på døren er et alternativ for pakke i postkassenen. Du må aktivt velge dette alternativet istedenfor "Rett i postkassen". Dette gjør du når du velger frakt. Du vil få en sms når pakken er levert på døren. NB Blir pakken borte, må du selv dekke tapet.
Hente på Hentested:
Vi benytter oss av Postens klimanøytral Servicepakke/Norgespakke. Bestillingen ankommer ditt postkontor, post i butikk eller du kan velge pakkeboks. Du kan selv velge adressen eller pakkeboks, på hvor du vil ha pakken levert. Dette gjøres rett etter at kjøpet er gjort, betalt. Nærmeste adresse blir valgt automatisk om du ikke aktivt velger selv. Velger du pakkeboks må Bluetooth være slått på mobilen når du henter pakken og appen til pakkeboks må være lastet ned.
Her er linken som posten har ang. info. om pakkeboks. https://www.posten.no/motta/hente-selv/pakkeboks .
Her er linken til appen. https://play.google.com/store/apps/details?id=no.posten.swipbox.consigneeapp
Ta kontakt med nettbutikken om du har problemer, mob.928 925 40. Du kan også kontakte posten på tlf. 22 03 00 00. Pakken er sporbar på Postens hjemmeside www.posten.no. Tast inn sporingsnummeret du får tilsendt på e-mail fra Posten og fra nettbutikken. Du vil motta fra Posten en beskjed om når pakken er ankommet via sms og e-mail. Du vil også få en sms fra Posten om at pakken er levert i pakkeboksen.
Fremsendingstid
Fremsendingstiden er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4-5 virkedager.
Oslo-Oslo: 1 virkedag
Oslo-Bergen: 1 virkedag
Oslo-Bodø: 3 virkedager
I perioden 12.12.- 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager
Norgespakken:
Sporbar pakke. Fremsendingstid 1 til 3 dager. Noen steder 5 dager. Pakken er sporbar på Postens hjemmeside www.posten.no. Tast inn sporingsnummeret du får tilsendt på bekreftelsen at pakken er sendt, fra nettbutikken.
Sporingsapp Posten:
https://www.posten.no/sporing-kundeservice/sporingsapplikasjon
Leveringsadresse:
Hver kunde vil kunne ha inntil 5 forskjellige adresser. Ønsker du varene også levert på hytte eller direkte på jobben, skriver du den leveringsadressen.
Hjemlevering:
Du kan velge å få pakken din levert på døren.
Leveres på døren mellom kl 08-17 eller kl 17-21, basert på postnummer.
Automatisk SMS-varsling når pakken er underveis
Mottaker kan gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis man ikke er hjemme.
Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores
Maks 35 kg per kolli
Posten har utvidet tiden for Hjemlevering fra man-fre fra klokken 15 til 22.
https://www.posten.no/motta/fleksibelt/fast-leveringssted
https://www.bring.no/kundeservice/koronainformasjon#hvordan-pavirkes-vare-tjenester
Bedriftspakke Ekspress:
Vi har Bedriftspakke Ekspress hvis det er noe du må ha levert raskt. Mens pakker i storbyer og større tettsteder leveres innen klokken 09.00, leveres den til mindre steder innen klokken 16.00, mandag til fredag.
Retur:
Alle varer kan returneres innen 14 dager fra du mottar den. Kunden må betale retur av varen(e) og den indre emballasjen må ikke være brutt.
Ved retur, ta kontakt, så sender vi deg en returetikett elektronisk. Vi trekker et returgebyr på kr.99,-. Ved reklamasjon er det ikke returgebyr.
Returadressen er: Smalvollveien 44, 0667 Oslo
Trykk på lenken og les om Klarnas kjøpssikkerhet for forbrukere.
Kunden vil bli tilbakebetalt av Klarna etter godkjent retur.
Kunden vil bli tilbakebetalt av Vipps etter godkjent retur.
Et angrerettskjema vil bli sendt elektronisk ved hver bestilling. Betingelsene for retur står på skjemaet.
Blir ikke pakken hentet, må man betale utgiften for frakt både til mottaker og returen. Et gebyr på kr. 250,- blir da avkrevd ved oppgjør av ordren.
Emballasje:
Vi sender fortrinnsvis i pappesker og bruker silkepapir som fyllmateriale. Eskene er resirkulerbare og sertifert med FSC. https://www.fsc-uk.org/en-uk/about-fsc/what-is-fsc
Silkepapiret er produsert av klor- og syrefritt papir. Biologisk. Resirkulerbar.
Bobleplast: Miljøvennlig bobleplast laget av 80% resikulert materiale.
Reklamasjon:
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Dette gjelder også når skaden er kommet under forsendelsen og ytre emballasje også er skadet.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.
Prisavslag
Ved feil på varen kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom varens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.
I stedet for prisavslag kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig.
Vi bruker Bring
Gå under fanen "Kontakt oss"